mijn eerste weekje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu mijn eerste weekje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu

mijn eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Augustus 2014 | Bonaire, Kralendijk

Mijn eerste week dit er alweer op. De tijd is om gevlogen! Maar ook alweer heel wat beleefd.

Het begon al op het vliegveld waar ik werd geweigerd aan boord te gaan omdat ik een enkele reis had geboekt maar mij werd verteld dat ik dan op het eerste vliegtuig weer naar huis werd gezet omdat ik geen Sedula (id kaart van Bonaire zou hebben). Goh dat is logisch aangezien ik die pas op Bonaire aan kan vragen! Dus na veel bewijzen te hebben overhandigd wat ik allemaal hier aan de emigratie zou moeten kunnen laten zien vonden ze het op Schiphol wel genoeg maar ze konden niet zeggen hoe Bonaire er over zou denken... Daar heb ik dus niets aan. Aan gezien mijn intructeurscursus met een week zou beginnen heb ik geen tijd om terug gestuurd te worden, masha danki.. En omdat de tijd toch wel begon te dringen, de check-in was al zo ongeveer gesloten en het was eigenlijk al tijd om te boarden heb ik dus maar een retourticket gekocht... And ofcourse er werd niets maar dan ook niets tijdens mijn aankomst op Bonaire gezegd over het feit dat ik eigenlijk maar een enkeltje had gekocht... You got to be kiddin' me!!

Gelukkig had ik het overleefd en ben ik Bonaire binnen gekomen wat natuurlijk het belangrijkste is. Dezelfde avond, heel erg leuk was ik met Suus en Eunan (waar ik nu tegenover woon, Yeey!!!) een drankje gaan drinken met twee Poolse mensen die vorig jaar met Suus een open water cursus hebben gedaan en waar ik als dive master bij heb begeleid dus het was erg leuk dat ze nu weer op Bonaire waren!

De eerste dag heb ik een beetje niets gedaan behalve boodschappen. Daarna heb ik twee ochtenden op de boot gezeten om te duiken (ik moest er nog 5 om te starten aan mijn cursus) en heb ik 's avonds langs de kust gefietst. Hier kan dat nog wel redelijk vroeg in de ochtend of in de avond op een ander moment is het toch echt te heet. Verder heb ik geleerd voor mijn cursus en dinsdag avond een proef examen gemaakt. Deze ging prima waarna ik de opdracht kreeg 2 dagen niets te doen voor de cursus begon.

Woensdag heb ik mijn 100ste duik gemaakt, de ostracods duik. Dat zijn schrimps die alleen een paar dagen na volle maan fluoriseren in de nacht. Ze zijn echt geweldig om te zien. Alsof je in een andere wereld bent!!

De donderdag ochtend heb ik 25 km gefietst en op de terugweg brak mijn versnelling, net als hij in de lichtste versnelling zit natuurlijk dus moest ik als een malle trappen om weer thuis te komen! Meteen maar naar de fietsenmaker want daar heb ik de komende twee weken geen tijd meer voor. Verder heb ik deze dag besteed aan schoonmaken en het maken van een afspraak om mij in te laten schrijven hier. En in de avond nog gezellig aan het water gezetten met wat hapjes en drankjes en sterke verhalen over beren en pubs (genaamd 'de club') met opgezette dieren, geweren en blijkbaar een inschrijf boek waar de man in moet goedkeuren of de vrouw naar binnen mag, haha. Dat kan ook alleen in Amerika in een dorp met 7 huizen! haha, maar het verhaal was leuk!

Vandaag begon de IDC (mijn cursus vooraf aan het examen de IE)! Eerst hebben we zo'n 4 uur in het water gelegen om alle open water skills te demonstreren. Daarna het theorie examen van de IDC die ik heb gehaald, yeeeey!! En toen nog een introductie van het hele programma. Was een lange maar leuke dag.

Morgen weer om 8.00 beginnen dus ik ga nu heerlijk slapen! Ik hou jullie op de hoogte :)

  • 28 Augustus 2014 - 20:32

    Jaap:

    Potverdrie Joyce, je versnellingskabel stuk... Dat heb je met die ouwe fietsen. Is het al weer gerepareerd? Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de plaatselijke fietsenmaker. Die kan je nog wel eens nodig hebben! Het zou voor mij toch een beetje te warm zijn hoor, dat Bonaire. Dan kan je toch nauwelijks fietsen? Hier wordt het alweer een beetje herfst. Best lekker.

    Met hoeveel cursisten zijn jullie overigens aan het lessen?

    groetjes Joyce en doe behalve leren ook nog een beetje aan genieten daar. (fanaatje..) Hoi

  • 31 Augustus 2014 - 16:06

    Joyce Groenewegen:

    Hey Jaap,

    Het is inderdaad erg warm om te fietsen hier. Ik ga dan ook alleen 's morgens vroeg of 's avonds.
    De plaatselijke fietsenmaker heeft goed werk geleverd. Met een uurtje had ik al een nieuwe kabel op mijn fiets zitten.

    We waren met 8 cursisten en tijdens het examen kwamen er nog 2 bij van curaçao. Dus het was wel gezellig druk!

    Inmiddels heb ik het examen gedaan en ik ben nu instructeur! Ik heb mijn cv ook al naar de duikschool gestuurd waar ik de cursus heb gevolgd en ik weet ook dat ik terecht kan bij mijn oude duikschool maar ik wil eerst ook even kijken wat de anderen te bieden hebben.

    Gaat dus prima hier. Ben lekker dat ik nu even niets hoef te doen want het waren wel 2 hele lange weken!
    Dus ik ben gisteren naar het strand geweest en vandaag ga ik nog even lunchen met een meisje van mijn cursus die vanavond weer naar huis gaat. Lekker even genieten!

    Groetjes aan iedereen daar! Liefs Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Joyce

Actief sinds 13 April 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 12632

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Bonaire!!!

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

One happy island (Aruba!)

07 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Round trip Australie

13 April 2013 - 29 Juni 2013

Bonairee!!

Landen bezocht: