Mijn eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Het is alweer een week geleden dat ik aankwam in het caribisch gebied! De tijd gaat snel!!

Ik werd opgehaald van het vliegveld en logeerde bij Suus en Eunan. De avond dat ik aankwam was er meteen al een feestje bij een van de nieuwe dive master trainee's uit de duikschool waar ik vorig jaar zelf dive master trainee was. Dit feestje werd doorgezet in club Havana. Was heel gezellig!

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel gedaan deze week. De zondag was ik ondanks de late avond toch mooi om 6uur wakker. Toen had ik een chill dagje met Bas en zijn familie. Lekker bij het zwembad gehangen en in de avond gourmet.

De maandag waren Suus en Eunan ook nog vrij en hebben we bij het huis lekker een relax dagje gedaan. Boek lezen, beetje zwemmen af en toe en in de avond kwamen we weer wat mensen van de duikschool langs.

De dinsdag heb ik Suus en Eunan naar het vliegveld gebracht voor hun trip naar Colombia.

De rest van de week heb ik lekker weer niets gedaan. Ik heb een simkaart gekocht zodat ik nu goedkoper kan bellen op Bonaire (helaas is er iets mis (natuurlijk!!) en kan ik alleen bellen en niet smsen). Ik heb een paar bezoekjes aan de duikschool gebrachtl om te zien wie er allemaal nog werken van vorig jaar en hoe veel nieuwe gezichten er zijn. Het viel mee, er zijn wel veel trainee's maar ook nog genoeg bekende gezichten. Ik heb geprobeerd films te kijken met Bas maar ik zag steeds alleen het begin en het einde, haha!

Op de vrijdag heb ik met Rene, wie mijn huisgenootje was geworden nu Suus en Eunan met vakantie waren en hij op het huis gaat passen als ik naar Aruba ben, een full face mask duik gemaakt. Dat is echt heel cool en super relaxt. Je ziet veel meer heb ik het idee. Het was echt leuk! Als ik terug ben op Bonaire gaan we het nog eens doen.

Het was alsof ik niet ben weggeweest!!! :D


Op de zaterdag ochtend vroeg naar het vliegveld waar ze me wisten te vertellen dat er geen vliegtuig was. Super fijn want dan zou ik ook mijn volgende vlucht op curaçao missen. Toen zomaar ineens was er toch een vliegtuig komen opdagen en moest ik ineens een uur te vroeg vertrekken. Nou ja prima als ik er maar kom dacht ik. Dus ik ging in zo'n schattig klein vliegtuigje met van die propellers aan de zijkant. Het was met 15 minuten tot curaçao. Op curaçao was er natuurlijk weer geen vliegtuig dus weer vertraging. En toen kwam er een vliegtuig en dat was gewoon dezelfde piloot als wie ons naar curaçao had gevlogen!! Weird

Uiteindelijk kwam ik dan toch op Aruba aan en heb ik een taxi genomen naar mijn slaapplek, maar de taxi chauffeur kon het huis niet vinden. Dus we hebben echt een uur rond gereden en toen heb ik hem gezegd dat hij mij naar de tandartspraktijk moest brengen want hij wilde absoluut niet naar mij luisteren en ik was het zat. Dus toen heb ik mijn stage begeleider gebeld en die kwam mij oppikken. Hij was met zijn vriend op een feestje dus toen werd ik meegenomen naar dat feestje en werd ik om half 7 bij mijn huis afgezet. Heel erg lief en hij is super enthousiast over de stage en had al plannen om een uitje te organiseren door met een jeep over Aruba te gaan.

Ik woon 30-45 minuten lopen vanaf de praktijk maar ik denk wel dat ik een fiets ga proberen te regelen. Het centrum is iets verder namelijk, er gaan wel bussen dus dat kan ook prima. Er zit een mega supermarkt op 5min lopen en het strand is niet verder dan 10 minuten lopen, dat het ik vandaag ervaren tijdens het boodschappen doen en het zoeken van het strand :).

Het is een heel mooi breed en lang wit strand met een super mooie blauwe zee. Geen koraal... Maar Aruba heeft ook minder mooie duiklocaties dan Bonaire. Ik denk dat ik het duiken vooral bij Bonaire hou, misschien hier een dagje naar een wrak dat de moeite waard schijnt. Ik dacht misschien is het beter om hier te gaan kite surfen dus ik ga van de week/volgend weekend een kijken wat de leukste school is om dat te doen.

Aruba is totaal anders dan Bonaire, veeeeeeel drukker met hoge hotels langs het strand. Veel verkeer en grotere wegen. Ik ga het beleven!
Ik heb wel minder vrije tijd dan vorig jaar want ik loop nu gewoon 5 dagen in de week stage maar in het weekend kan ik wel op verkenning gaan.

Morgen begint mijn eerste stagedag :)


  • 02 April 2014 - 07:24

    Ellie:

    Hoi Joyce, fijn wat van je te horen, gelijk met je neus in een feessie, lekker duiken, alleen je trip naar Aruba

  • 02 April 2014 - 07:27

    Ellie:

    Stukje van mijn vorige bericht is niet verstuurd, ik schreef ook nog dat ik je trip wel erg raar vond, en veel succes met je stage, dikke kus van ons ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Joyce

Actief sinds 13 April 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 12626

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Bonaire!!!

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

One happy island (Aruba!)

07 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Round trip Australie

13 April 2013 - 29 Juni 2013

Bonairee!!

Landen bezocht: