instructor development course - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu instructor development course - Reisverslag uit Den Tuna, Bonaire van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu

instructor development course

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Augustus 2014 | Bonaire, Den Tuna

Even een update van waarbij allemaal aan het doen ben hier.

Ik ben vrijdag begonnen aan een 10 dagen durende instructor development course (idc) wat is een cursus voorafgaand aan het daadwerkelijke examen.

De eerste dag had ik net een paar tiende lager dan de maximale score behaald maar sindsdien alleen nog maar de maximale score. Dus ik vind dat ik best trots op mezelf mag zijn. Maar laten we niet te vroeg juichen ik zit pas op de helft van de idc en daarna heb ik pas het echte examen van 2 dagen lang!

Nu leren we alle skills voor de studenten uit te leggen boven water met de reden waarom het zo belangrijk is en ook onderwater en daarna evalueren. Je studenten doen onderwater dan steeds iets fout wat jij moet zien te ontdekken en corrigeren. En we leren hoe we goede presentaties kunnen geven voor de klas. Hele leuke cursus maar wel erg lange dagen. Het begint dan om 8uur en eindigt meestal pas om 18uur of later. En dan natuurlijk nog voorbereiden voor de volgende dag!

Vandaar dat het verhaaltje kort blijft want het is echt tijd om te gaan slapen nu! En het is alweer benauwder aan het worden hier dus is het dicht bij de ven slapen!

  • 21 Augustus 2014 - 12:01

    Erwin:

    Huh dat jij dicht bij de ven/vin gaat slapen is zò grappig. Ik ken nog wel herinneren dat je bij 27 zat te klappertanden

  • 21 Augustus 2014 - 21:58

    Anneriet:

    Ha Joyce! Jij mag zeker trots zijn, geweldig! Succes verder!
    We hebben weer een snelkoppeling naar waarbenjijnu.
    Wat een gedoe overigens met dat retourticket.
    Lieve groeten van ons twee

  • 31 Augustus 2014 - 15:59

    Immanuel:

    Intensieve cursus. Hoe lang zit je dan in het water? Word je dan niet helemaal gerimpeld?

    Heb je het verder naar je zin? Al een baan en een huis?


    Hier gaat alles goed! School is weer begonnen en Amy komt straks terug van Istanboel :)

    Kus Immanuel

  • 31 Augustus 2014 - 16:31

    Joyce Groenewegen:

    Hoi allemaal,

    Ik heb inmiddels de hele cursus doorlopen en ook al de twee examen dagen! Alles is goed gegaan en nu ben ik een open water scuba instructeur. Over 2 weken dan want eerst moet heb nog allemaal ingevoerd worden. En dan ben ik inmiddels ook al EFR en nitrox instructeur.

    Het waren twee lange weken en ik was inderdaad helemaal gerimpeld als ik uit het water kwam Immanuel! Meestal was het een uurtje of 3 dat we in het water lagen maar er was ook een dag dat we 6,5 uur in het water hebben gelegen! Dat was echt een zware dag. Maar ik heb het overleefd! :)

    Verder heb ik het erg naar mijn zin, jammer dat ik dat retour ticket moest kopen maar nu kom ik gewoon wel weer een keertje op bezoek!

    Ik woon in een huis met twee meisje nu. Aardige meiden maar ik ga vanmiddag nog naar een ander huis kijken met een meisje van de cursus die graag terug naar Bonaire wil komen om ook hier te werken.

    Qua banen ben ik ook op zoek. Ik heb de cursus bij Buddy Dive gevolgd en daar gevraagd of er misschien een baan voor mij is. Ik krijg daar nog een telefoontje over. Anders weet ik dat ik altijd nog terecht kan bij Dive Friends want daar hebben ze al een contract voor mij liggen. Maar ik dacht ik zal eerst even verder kijken het duurt immers toch twee weken voor ik mijn teaching status krijg en ik echt mag beginnen.

    Als afsluiter hebben we met de hele IDC de Ice Bucket Challenge gedaan voor ALS. Ik nomineer jullie allemaal! It's your turn guys!!! Ik heb mijn video geplaatst zodat jullie de mijne kunnen zien :).

    Amy jij bent al genomineerd op facebook :D

    Liefs
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Den Tuna

Joyce

Actief sinds 13 April 2013
Verslag gelezen: 2454
Totaal aantal bezoekers 12615

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Bonaire!!!

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

One happy island (Aruba!)

07 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Round trip Australie

13 April 2013 - 29 Juni 2013

Bonairee!!

Landen bezocht: