Het heeft even geduurd ;) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu Het heeft even geduurd ;) - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Joyce Groenewegen - WaarBenJij.nu

Het heeft even geduurd ;)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Mei 2014 | Aruba, Oranjestad

Tot nu toe heb ik het voornamelijk erg druk gehad met mijn stage. Met Pasen was ik natuurlijk wel vrij maar heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Met Koningsdag ben ik naar Santa Rossa geweest, dat was erg leuk. Het was echt een lokale markt waar bijna geen toeristen kwamen. Er werden wel dingen verkocht maar het was voornamelijk eten en muziek waar de mensen voor kwamen. Er waren dan ook lekker veel eetkraampjes. En er was een bamboe-pers dus ik kon bamboesap drinken, het smaakt een klein beetje naar kokos haha!

Soms ga ik wat eten op het strand met vrienden of iets drinken en van het weekend gaan we ook even lekker niets doen op het strand, maar vandaag was ik een dagje op stap met mijn stagebegeleider en zijn vriend. Het was heel erg leuk, zijn vriend had een hele route uitgestippeld. We begonnen om 7.30. Goed begin is het halve werk ;).

We zijn eerst ergens gaan ontbijten en daarna zijn we langs de westkust, eerst even op de foto met de bijzondere bomen van Aruba, naar het noorden gereden, naar de Callifornia lighthouse. De vuurtoren heet zo omdat ze eerst niest hadden en er toen een schip is gestrand die Callifornia heette dus daar is hun vuurtoren naar vernoemd. Daar hebben we een lekkere kokosnoot gedronken en daarna opgegeten.

Helemaal in het noorden heb je ook duinen, niet zo hoog als op Texel maar je hebt ze wel. Toen zijn we langs de oostkust (de ruigere kust) naar een ruïne gereden over de dirt road. Het is heel grappig want dan heb je ineens een super groene golfbaan tussen het dorre landschap. Het heeft hier namelijk al super lang niet geregend en ook in het natte seizoen was er weinig regen dus alle bosjes bestaan bijna alleen nog maar uit prikkels met nul blaadjes. Dus het ziet er dan een beetje grijs uit met cactussen die zelf de groene kleur al aan het verliezen zijn. Langs de oostkust staan overal stapeltjes stenen opgebouwd die mensen bouwen als belofte om nog eens terug te komen. Ik heb ook zo'n torentje gebouwd!

Daarna zijn we doorgereden naar natural bridge, die 5 jaar geleden is ingestort maar er is inmiddels een nieuwe soort mini brug ernaast ontstaan.

Toen zijn we naar de animal farm gegaan, dat is echt een super grappige farm. Iemand is in zijn achtertuin een farm begonnen. Bij de ingang betaal je iets en dan krijg je een zakje voer om de dieren (op 4 poten, met eigen gevaar voor de lama want die kan terug spugen) te voeren. Ze hebben een koe, een enorme stier, 2 drommedarissen, lama's, pony's, ezels, slangen, emoe's, een krokodil, papagaaien, aapjes en geitjes. Echt super grappig!

Daarna zijn we naar de rock formation geweest. Hier hebben indianen gewoond en er zijn nog een paar muurschilderingen over. Daarna naar de donkey sanctuary maar die was helaas dicht. Daar komen zwakke, oude en gewonden ezels uit het wild heen waar ze kunnen aansterken en daarna worden ze weer terug gebracht naar waar ze waren gevonden. Daar staan ook hele leuke cunucu's, typische arubaanse huisjes die je kunt huren. Super lieve kleine huisjes met een haartje buiten. Als je naar Aruba gaat ooit moet je echt een weekendje in zo'n huisje gaan zitten!!

We zijn nog door de bush bush naar een heel erg leuk baaitje geweest dat geen naam heeft en dat ik waarschijnlijk nooit meer terug kan vinden maar ik heb in ieder geval een foto!

Eigenlijk wilden ze me ook nog de natural pool (conchi) laten zien maar daar kan je alleen met een 4x4 heen of 45min lopen. Maar daar kan je ook heen op het paard dus ik denk dat ik dat nog een keertje ga doen!

Toen zijn we lekker regens gaan lunchen en zijn we daarna het Arikok National Park in geweest. Daar zijn we naar Baco Prins geweest een baaitje en nog naar de Guadirikiri grot geweest. Die heet Guadrikiri omdat hij een soort van twee kamers heeft waar zonlicht doorheen valt.

Toen zijn we verder gereden richting het zuiden en naar het meest zuidelijkste puntje geweest en daar ligt ook baby beach waar we nog een lekker drankje hebben gedronken. Toen was het alweer 17.00 en zijn we richting huis gegaan want na 9 uur eiland bezichtiging waren we toch wel erg moe geworden.

Maar het was een hele leuke dag. Hieronder volgen alvast wat foto's. Gregory heeft ook nog wat foto's dus die volgen later!

  • 08 Mei 2014 - 22:05

    Papa:

    leuke fotos, mooi ruig eiland, maar waar zijn toch die 180.000 mensen, ik zie alleen maar lege foto's.
    en al die flatgebouwen langs het strand? je weet die perfect te vermijden.
    kun je ook eens wat fotos maken van de omgeving waar je werkt, waar je woont, waar je boodschappen doet en zo, je dagelijkse leventje, zou ik heel leuk vinden,
    groeten,
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Joyce

Actief sinds 13 April 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 12602

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

Bonaire!!!

30 Maart 2014 - 25 Juni 2014

One happy island (Aruba!)

07 Juli 2013 - 26 Augustus 2013

Round trip Australie

13 April 2013 - 29 Juni 2013

Bonairee!!

Landen bezocht: